Petit Four's ( Pöti Fur) Tarifi - Fransiz Tatlisi nasil yapilir?

Petit Four's ( Pöti Fur) Tarifi



Petit Four“ okunuşu „Pöti Fur“ bir Fransız Tatlısıdır.
Pöti Fur'un kelime anlamı „Küçük Fırın“ demektir..
19. Yüzyılda Fransada gazlı Fırınlar yokmuş ve bu nedenle bazı Fırıncılar Kömürün yüksek yanma sıcaklığından depolanan ısısından yararlanmak için kömür yakıtlı tuğla fırınların soğutma işlemi sırasında bunları yapmışlar...
Bu Mini Atıştırmalıklar genellikle Yemek sonunda, Çayın veya Kahvenin Yanında servis edilirmiş.

Bende Bugün bu Tarifi Gül Reçeli ve Beyaz Çikolata ile hazırladım ve Iftarda sizinde yapıp yemeniz için, Videosunu çekip paylaşmak istedim. Umarım beğenirsiniz.. 

    Pöti Furlarin 3 Çesidi oluyor:
  1. Grace (donmuş) Şekerhamurlu küçük Kek
  2. Sale (Tuzlu)
  3. Sec (Kuru) Zarif bisküvi

Yapımı oldukça basit olan bu mini Atıştırmalıkları bende ilk defa yaptım ve BAYILDIM.
Hem Görüntüsü hem Lezzeti ile Sevdiklerinizi ve Misafirlerinizi mest edeceğiniz bir Tarif. Üstelik çok basit Malzemelerden oluşan bu Tatlıyı mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.

Malzemeler:


3 Yumurta Sarısı
3 Yumurta Beyazı
1 fiske Tuz
3 YK Su
½ Çay Bardağından biraz fazla (70 g) Şeker
1 Paket Vanilya Şekeri
½ Su Bardağından biraz fazla (90 g) Un
2 YK Nişasta (20g)
3-4 YK Reçel
100 g beyaz Çikolata
Gıda Boyası ve
Süslemek için Şekerlemeler

Yapılışı:



Çırpma Kabına Yumurta Beyazlarını alalım, bir fiske tuz ve Su ile kar haline gelene kadar çırpalım. Şekeri ve Vanilya Şekerini azar azar içine ilave edelim, bir yandanda karıştırmaya devam edelim. Sonra Yumurta Sarılarıbirer birer ekleyelim.
Un ve Nişastayı içine eleyelim ve bir Spatula veya bir Tahta Kaşık ile yavaşca hamuru katlaya katlaya karıştıralım.
Tepsiye yağlı kağıt serelim, varsa 4 köşe Kek Kalıbınız onu üzerine koyun ve hamuru havasını söndürmeden güzelce yayın ve sonra önceden ısıtılmış fırında 175 °C 8-10 dakika pişirin..
(Eğer 4 köşe Kek Kalıbınız yoksa yağlı kağıt üzerinde Tepside'de pişirebilirsiniz, Ben Kalıb'da pişirmeyi tercih ettim, çünkü öyle biraz daha düzgün oluyor)
Kek pişince, temiz bir mutfak bezinin üzerine devirelim ve yağlı kağıdı çıkartalım, soğumaya bırakalım.
Sonra Keki 4 aynı parçalara keselim.
Her Katına Reçel sürelim ve Kekleri üst üste sıralayalım..
En üzerine Reçel sürülmeyecek..
En üzerine bir Tabak veya benim yaptığım gibi bir Kesme Tahtası koyup üzerine biraz ağırlık vererek buzdolabına en az yarım saat dinlenmeye bırakalım
Buzdolabında dinlenen Kekimizi çıkartıp kenarları yamuk ise düzgün şekilde keselim ve ekranda gördüğünüz gibi temiz bir Cetvel ile aynı büyüklüklerde ufak ufak küpler kesin.
Küpleri istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Ben Toplamda 16 Küp elde ettim, tanesinin büyüklükleri yaklasik 3cm x 2cm di..
Ben Beyaz Çikolatayı Benmari usulü Buharda erittim ve içine Hindistancevizi yağı ekledim, böylelikle daha akışkan ve parlak bir Çikolata elde etmiş oldum. Bir kısmını Gıda Boyası ile boyadım ve Küplerin üzerlerine kenarlarından akıtarak sürdüm. Daha sonrada Şekerlemeler ile süsleyip Servis Tabağıma aldım...

Deniyeceklere Afiyet olsun


Umarım Tarifi ve Videoyu Beğenmişsinizdir, Beğendiyseniz altda Beğendim tuşuna basmayı ve hala abone olmadıysanız Kanalıma abone olmayı unutmayın.
Başka Tariflerde tekrar görüşmek dileği ile Hoşcakalın

Gülseven'in Mutfağın'dan Selamlar



Kommentare